hårtips


hårspray innan du lockar håret?

läste precis en blogg som gav olika tips som är bra när man lockar håret,
men jag fick mig en chock när jag läste att man skulle spraya håret med hårspray innan man lockade det,
det ska man verkligen INTE göra!
hårspray är aldrig bra för håret, speciellt inte när man ska locka/platta det efter.
om man vill spraya håret, så spraya det då med värmespray för att skydda det ist för att förstöra det.

jag läste oxå att lockarna inte håller om man inte sprayar med hårspray innan,
vilket inte heller stämmer. att lockarna inte håller beror på vad du har för hårtyp,
det kan oxå bero på vad du har för locktång, jag använder en locktång från babyliss och den är grym.
jag kan sova med lockarna och dom är lika fina när jag vaknar upp.

Så ett tips om lockarna inte håller:
köp en ny locktång ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0